De la client pentru client, despre relația cu bloggerii

Am vreo câțiva ani de blogging și aproape la fel de mulți ani de lucrat cu bloggerii, pentru companiile la care am prestat sau încă prestez. Primesc briefuri și dau briefuri. Unele mai bune, altele mai slabe, că nu pot fi toate perfecte și la locul lor mereu. Cred că unul dintre avantajele mele în poziția de client este că știu și înțeleg foarte bine cealaltă parte și încerc să fac lucrurile cât mai simple și clare pentru ei.

Nu pot ascunde însă că mă apucă nervii când primesc un brief în care mi se indică clar ce ton of voice să am, ce abordare, ce formulări să folosesc, ce unghi de abordare și așa mai departe.Sau se intervine de 10-12 ori pe un text până îi place clientului.  De cele mai multe ori renunț la colaborarea respectivă.

De ce? Pentru că în momentul în care tu, client, alegi să lucrezi cu bloggerul X sau Y tu trebuie să știi deja dacă stilul lui ți se potrivește. Și dacă mesajul pe care vrei să îl transmiți tu este în concordanță cu ce transmite el acolo.

Pentru că tu cumperi un instrument de promovare, instrument care s-a dezvoltat și a crescut în ani de zile tocmai pentru că are un element de diferențiere. Stil, abordare etc. Nu este nici normal nici indicat să vii să intervii tu în stilul său. Dacă nu se potrivește, aia e, e plină piața. Ai de unde alege încât să fie relevanță.

Am scris articolul ăsta pentru că am primit zilele astea probabil cea mai mișto specificație într-un brief :

Observatii:

– Textele vor fi foarte naturale si scrise in stilul lui Andrei Cismaru

 

Semn că cineva undeva ( știu unde și cine dar păstrez pentru mine) a înțeles. Ceea ce îmi doresc să văd mai des 🙂

 

6

6 Responses

  1. Dragos Schiopu
    April 20, 2016
  2. Ipu
    April 20, 2016
  3. alunelu
    April 20, 2016
  4. Damian Irimescu
    April 20, 2016
  5. Marius Cucu
    April 20, 2016
  6. Ipu
    April 20, 2016

Write a response