Ce se mai întâmplă prin online?

Articol din categoria: online

Una din marile realizările personale din ultimii 2 ani a fost să ies din zona social media și să fac alte chestii. Așa pot privi mai obiectiv și mai „business wise” ce se mai întâmplă pe plan local în zona promovării online. Plus că nici cu blogul nu prea m-am mai chinuit să fac succes, deși cifrele sunt în continuare bune și acolo.

A dispărut împărțirea între A-lister și restul, au apărut KOLs și Influenceri. Au crescut mult și oamenii care fac video. Mult, prost, bun, des, nu contează, trebuie să fim acolo.

S-a schimbat forma, fondul a rămas același.  Nu lucrează aproape nimeni pe insight ( se vede, degeaba se caută argumente), se duce toată lumea pe comoditate și aici apar patternurile. Campanii la fel, activări identice, nu contează calitatea, important e să-l avem pe X alături de noi.

Nu îi pasă nimănui, habar nu au cu cine vorbesc și se chinuie să facă frumos ca să îi vadă 3 influenceri și să-i bage în seamă, doar doar prindem niște earned media.

Dacă nu, aruncăm niște bani în ads și ies cifrele. Cât de relavanți suntem și dacă am reușit să mișcăm ceva înspre brand, vedem altă dată.

Performanța e lăsată în planul trei, primeaza glitterness-ul și să fim cât mai corecți politic, cât mai neutri și mai fazi, dar cu toate astea ne-ar placea să ne vedem menționați undeva, sau să ne pună divinitatea mâna în cap cu vreun take-over sau asociere cu vreun eveniment mare.

Nu prea văd să se mai facă research, acum mi se pare că feed-ul propriu de facebook e noul repertuar al agențiilor. Fiecare om vine cu flota proprie de influenceri și încearcă să-și împingă oamenii cât mai puternic în față.

Opinia e de preferat să nu existe, polemica trebuie stigmatizata și dezacordul interzis. Să fie bine și la iarnă cald. Nu are rost să ne complicăm, să fim curajoși, să avem un pic de disruption și măcar niște meaningfulness.

O altă chestie nasoală e că vezi oameni sub 40 de ani care nu înțeleg deloc ce importantă e constanța și consecvența. Mai ales în online, unde informația circulă cu viteza luminii și memoria colectivă își dă restart a doua zi.

Din fericire, încă sunt clienți și agenții cu oameni normali la cap, cu care poți face lucruri mișto, păcat că sunt din ce în ce mai rari.

 

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.