Ce înseamnă IQOS pentru o companie de talia lui Philip Morris?

Am avut ocazia să vizitez centrul de Research and Developement al celor de la Philip Morris International și am venit de acolo impresionat. De ce? Vă spun mai jos.

Întâi de toate, nu vreau să pornesc discuția clasică, despre cât de ok e iqos față de țigările clasice, eu le folosesc în paralel, cred că este o chestie de decizie personală și ar trebui să fim ok cu asta, atâta vreme cât nu afectăm pe nimeni din jur.

E clar că strategia „if you smoke, you die” nu prea a funcționat de-a lungul timpului, deci ar fi momentul măcar pentru o alternativă.

Revenind la subiectul principal.

Am rămas surprins să aflu că cei de la PM au început să facă research pe „smoke free solutions” de mai bine de 20 de ani. Cam de atunci au început să investească în cercetare și!( aici e cheia) în tehnologie.

Cumva, la un moment dat, au decis că trebuie să facă un efort și să țină pasul cu tehnologia și schimbările pe care aceasta le aduce. Bineînțeles că au avut și eșecuri, că au dat de multe ori greș, dar acum au ieșit pe piață cu un produs care schimbă un pic modul de consum și cum este abordat fumatul.

Mai ales să vii și să declari public că îți dorești ca fumătorii clasici, de țigări normale, să treacă la dispozitive care nu mai produc fum, cât mai rapid. Adică să îmbrățișeze noile tehnologii.

De ce spun că e o chestie uriașă? Pentru că e foarte greu să schimbi în primul rând un mindset, apoi o intreagă cultură corporatistă, dintr-o linie de business care funcționează ok către o nouă direcție, greu de înțeles pentru mulți dintre noi.

Prin comparație, la ANAF în România încă se folosesc dischete, deși suntem în 2018 și floppy-ul a dispărut de prin anii 2000 din PC-urile folosite în piață.

 

54

3 Responses

  1. Berlingua
    February 14, 2018
  2. Diana
    February 11, 2018
  3. Some User
    February 8, 2018

Write a response