Ce caută psihologii pe rețelele de socializare?

Mă umflă râsul când văd câte un psiholog la televizor care își dă cu părerea despre bolile sau simptomele de boli psihice pe care le au oamenii care se dau pe rețelele de socializare.

Nu o să găsești două păreri identice la 2 specialiști în psihologie care își dau cu părerea despre facebook în general, că asta e la modă. Ieri am văzut unul, nu mai știu unde, care zicea că intrăm pe facebook pentru a ne reprima niște sentimente de singurătate, care pornesc din lipsa de atenție a părinților, cum că ne-au neglijat ei în perioada copilăriei și acum subconșientul încearcă să compenseze. Sau ceva de genul.

Fraților, după câțiva ani de bobinat prin uzina internetică, am ajuns să mă prind cumva de ce intră oamenii pe facebook, ca simpli useri, nu vorbim de cei care o fac profesionist.

Fără facultate de psihologie, fără studii de sociologie sau mai știu eu ce, vă zic scurt de ce intră oamenii pe facebook:

  1. să vadă ce mai fac alții. Voyerismul e la mare putere. Să afli ce mai face Gigi, pe unde o mai arde Ionescu sau cu cine s-a mai combinat Popeasca.
  2. să se dea mari, să fake a life. Să fake the good life. Ca să crape Gigi, Ionescu sau Popeasca de invidie pe ei
  3. să râdă. Să dea share la chestii de pe 9gag sau bored panda sau să facă bășcălie prin grupuri de râs.
  4. să fie profunzi și să distribuie citate cu Paler și Boca. Să vadă lumea cât de culți sunt ei, deci să fake a think.

Ăștia sunt bazinul de studiu al experților habarniști care stau la televizor și comentează internetul.

Dacă vrei să afli cu adevărat ce cauta oamenii pe net, îl chemi pe unul care mănâncă internet pe pâine de 10 ani. Oameni din companii, oameni din agenții, bloggeri, consultanți în performance, cineva care să fie relevant în opinie.

Nu pe toți specialiștii în burtologie.

Faptul că am terminat un liceu de electronică nu mă califică să discut despre tehnologia pe care funcționează mașinile Tesla.

14

No Responses

Write a response