Cărțile de dezvoltare profesională chiar ajută sau sunt doar de show-off?

În ultimii ani e la modă să mergem la conferințe/evenimente unde apare câte un tip, de cele mai multe ori deștept, și ne vorbește despre cea mai recentă carte pe care a scos-o, ne dă un mic preview, câteva indicii și apoi ne invită afară să o cumpărăm, asta dacă deja nu am făcut-o.

Există și excepții de la regula de mai sus, dar 80% dintre ele sunt acolo. Excepții ar fi conferințe gen How To Web sau Brand Minds, astea îmi vin acum recent în memorie. În rest, e plin mereu la Lindstrom sau Sharma sau [ you name it]. Și când zic plin, mă refer la conferințe date cu casa închisă.

Partea care mă contrariază pe mine e următoarea: de ce mergem acolo, dacă oricum nu avem de gând să aplicăm nimic din ce ne spune omul ăla, ori pe gură, ori prin carte. De ce mai pierdem vremea citind cărți de dezvoltare dacă după ce o închidem mergem mai departe ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Ca exemplu recent, la Lindstrom ( acum 2 ani, cred) când a lasat Small Data (o carte mișto) era plin de oameni din industrie. Oameni care erau toți super incântați și dați pe spate de ce spunea omul ăla pe scenă și dădeau din cap aprobator că ne pierdem în big data când de fapt trendul e să mergem spre small și că diavolul se ascunde în detalii.

Om care atunci era super de acord cu ce spunea Linsdtrom atunci, acum un an făcea o campanie cu like pe facebook, că are nevoie de cifre la hectar. Serios? Păi ai spart 250 de euro degeaba la ăla, ca să faci tot manele noi 2016?

Revenind la întrebarea din titlu. Nu mă laud că aș fi un mare cititor, mai ales de cărți de dezvoltare, unde cred că rata de terminare a lor e de 1 la 10. Mă pierd undeva pe drum, nu găsesc nimic util și mă las de ele. Ultimele care chiar mi-au plăcut și din care chiar mi-am luat și notițe sunt Gratuit, Hooked și This is retention.

Prima este despre chestiile gratis pe care le poți oferi și care să aibă un return mai mare decât chestiile paid, Hooked este o carte excelentă despre cum se pot crea obiceiuri de consum vecine cu dependența iar ultima este un ghid foarte bun pentru păstrarea utilizatorilor/clienților altfel decât acțiuni de guerrilla sau clasicele carduri de fidelitate.

Cred că dincolo de coolness-ul de a citi cărți, vorbind despre zona de dezvoltare, e mai important să citim cărți care să ne ajute să devenim mai buni profesioniști. Și care să ne facă să înțelegem că există valori care trebuie respectate, că există principii la care nu trebuie să renunțăm și că treaba asta cu dezvolatarea e maraton, nu sprint. Și că, pe lângă cărți e bine să mergi și la niște cursuri care să te ajute în direcția asta.

22

3 Responses

  1. IrinaS
    June 26, 2017
  2. Cristi
    May 29, 2017
  3. Malin
    May 29, 2017

Write a response