Care este diferența dintre un influencer și un Key Opinion Leader?

Articol din categoria: andreiu

Pentru că dinamica termenilor folosiți în industria de comunicare și digital este una super accelerată și uneori haotică, aceștia tind să se perimeze sau sensul lor să fie alterat.

Întâlnim tot mai des termenul de „influenceri”, termen care pare că a înlocuit în comunicare termenul de „KOL”, adicătelea „Key opinion leader”. Totuși, care e faza cu termenii ăștia doi și de ce sunt confundați, deși eu zic că nu este cazul de confuzie.

Hai să vedem ce zic ăia mai deștepți decât noi:

Ambele definiții luate de la Cambridge.

Pe scurt, diferența dintre termeni ar fi așa, exact cum am explicat și într-un post pe facebook:

  • dacă eu văd un produs la cineva pe blog/facebook/instagram și mi-a stârnit interesul, persoana aia este un influencer.
  • dacă vreau să cumpăr produsul, dar înainte am nevoie de o părere avizată, întreb un KOL.

Diferența dintre cei doi ar fi că nu toți influencerii sunt KOL și nu invers. Diferența este dată de expertiză și knowledge.

Structurată altfel, folosim influencerii pentru zona de awareness/consideration și KOLs pentru zona de conversion.

5 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Si KOL ala poate sa fie obiectiv sau subiectiv?

    • #2 Comentariu nou

      asta e alta discutie, de cele mai multe ori te astepti sa fie obiectiv

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.