Brandurile care au curaj să facă lucruri out of the box

Articol din categoria: mișto

Aveam în minte de când m-am întors de la #tiff să scriu articolul ăsta, pentru că unele lucruri nu trebuiesc doar gândite ci și așternute undeva.

Impresia cu care am venit acasă de la Cluj a fost una că începem să fim un pic curajoși: la nivel de acțiuni, când vorbim de tactici de marketing sau de declinări în social media.

Învățăm încet încet că o strategie pe termen lung de creare de conținut s-ar putea să îți aducă unele beneficii pe care rețetele clasice nu le mai pot livra.

Mă gândeam la motto-ul Raiffeisen. Pe cât de simplu, pe atât de frumos formulat : ”Noi ne pricepem la banking, altii la filme. Ii aplaudam pe cei care le fac la TIFF 2016”

Și cum au ales să se implice în tot ce înseamnă buna desfășurare a festivalului, fără măcar un mesaj comercial agresiv, care să laude cumva produsele băncii. Nu, deloc. Abordare funky, relaxată, hai la un selfie, hai la o biclă, hai la un film. Hai #impreunalafilm. Și a fost mișto și bine.

Un alt exemplu pe care vreau să-l dau sunt cei de la Jameson, care au făcut un maraton de 2 zile cu interviuri live pe pagina lor de facebook, cu oameni de la festival, cu spectatori, actori, regizori, bloggeri. Au luat probabil cel mai bun puls de acolo, au acoperit tot, toate puse sub #Jamesonfilmtalks
Cine s-ar fi gândit la un brand de spirtoase că se poate lega atât de bine și de relaxat de #tiff? Nimeni, nu te-ai fi așteptat. Și uite că au făcut-o și a fost ok și au devenit mult mai simpatici pentru că nu vorbesc truisme cu limbă de lemn despre cât de bun e whisky-ul lor.

Mercedes Benz, alții care sunt acolo de #10anilatiff și nu am văzut nicăieri să urle cât de bune sunt mașinile lor. Dimpotrivă, am văzut mașini colantate cu mesaje de bun simț, fără să agreseze cumva. Și ăștia ar avea cu ce se lăuda, din plin.

Ideea e simplă. Hai să avem curaj și să nu mai fim atât de control freaks cu menționarea brandului și a unique selling preposition peste tot.

Decât să tot vorbim noi despre noi, hai să facem chestii pentru care să vorbească alții despre noi. Pentru că se poate.

1 comentariu Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Citind despre asemenea campanii reusite as dori, de multe ori, sa descopar cine este in spatele acestor idei. O echipa, un nume, cine a reusit sa transpuna elegant aceasta stare de normalitate si eficienta.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.