Back to school: încă un moment distrus de goana după clienți

Primul concept măcelărit a fost black friday. Știm cu toții cum și ce înseamnă el în state, unde a pornit, și unde l-am adus, noi, românii. Avem black friday oricând. Toamnă, vara, iarna, de Crăciun, de Paști, joia, luni, pe 30 februarie între 15 și 22. Oricând avem un moment bun pentru un black friday autentic.

Acum, vine perioada aceea din an în care avem campanii de Back to school. Problema nu e că avem, că ăsta e momentul, acum încep școlile și peste 3 săptămâni facultățile. Problema a că avem campanie pentru acest moment la orice.

Înțeleg să ai campani de BTS la rechizite, haine, tehnologie ( laptopuri, calculatoare, imprimante), încălțăminte, cafea ( pentru părinți, că reîncepe circul trezitului devreme și pregătitului pentru școală/grădi).

Nu văd, în schimb, sensul ofertelor de back to school la cârciumi, la petreceri, la mobilă ( cine își remobilează camera copilului o face în mai-iunie-iulie, nu se apucă de șantier în septembrie), la schimburi de cauciucuri și altele.

E mai comod să îți pui speranțele în tipul ăsta de campanii, oneshot, decât să construiești pe long term, să comunici valorile și elementele de diferențiere ale tale față de competiție. Alegem mereu să dăm ( de multe ori fals) în preț, sperând că putem sta liniștiți restul anului. Fără efort, easy money, easy results, much success. Amatorism, ar spune unii. Lene, ar spune alții. Dezinteres, i-aș spune eu.

Știu totul poate fi pus în context și poate fi găsită o explicație plauzibilă pentru orice. Sens nu prea.

 

13

No Responses

Write a response