Ar trebui să aibă şi endorsementul o limită?

Articol din categoria: mișto

Scrie Hoinaru bine despre permutările care au loc în piață și endorsmentul făcut de unii bloggeri față de mai multe branduri, concurente sau aflate pe același segment de piață. De cele mai multe ori în strânsă legătura cu omul de PR care, atunci când schimbă job-ul și portofoliul de clienți, trage după el bloggerii cu care a lucrat bine până atunci.

Eu zic că omul de PR nu are mare parte din vină, că nu ia pe nimeni cu forța după el. E fix alegerea celor ce aleg să se ducă, ce aleg să intre în campanii pentru alte branduri decât cele cu care au lucrat înainte.

E totuși amuzant să vezi că lucrurile se asează în timp și apare diluarea credibilității. Și încep să scadă campaniile, sau invitațiile la evenimente și ne trezim că se ridică din umeri și se întreabă de ce. Păi e simplu, ar trebui să aibă şi endorsementul o limită.

endorsement (ɪnˈdɔːsmənt) or indorsement

n

1. the act or an instance of endorsing
2. something that endorses, such as a signature or qualifying comment
3. approval or support
4. (Law) a record of a motoring offence on a driving licence
5. (Insurance) insurance a clause in or amendment to an insurance policy allowing for alteration of coverage
Nu poţi spune la nesfârşit că toate berile sunt excepţional de bune, nu poţi susţine că toate băncile sunt ok, sau să recomanzi toate filmele la care mergi ca fiind mari capodopere, doar de dragul banilor sau al unei invitaţii care crează obligaţii.  Pentru că la un moment dat publicul se prinde. Şi nu mai crede o vorbă din ce spui. La fel se întâmplă şi cu brandurile, care la un moment dat vor decide să facă un screening al oamenilor cu care aleg să lucreze.
Cum aş putea eu să mă apuc să laud Coca-Cola sau Ikea sau ING Bank când toată lumea ştie că sunt fan Pepsi, că am lucrat pentru Mobexpert şi despre ING am o părere nu foarte bună?
La cei din urmă nu ştiu dacă e neapărat vina băncii sau a agenţiei de PR, dar nu asta contează.
Aş părea un pic ridicol, nu?

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    și un pic pișcotar 🙂

  2. #2 Comentariu nou

    De acord, dar majoritatea campaniilor de la noi nu sunt de „endorsement”, ci de anunțare a unor noutăți. S-a lansat un nou produs, un nou serviciu, spune lumii cum este. Și de cele mai multe ori este bun, că pentru acelea se bagă și bani de promovare.

    Mult mai rar iîți propune cineva „fii ambasadorul nostru!”, chestie care ar trebui să includă niște condiții dure.

  3. #3 Comentariu nou

    @nwradu hai ca stii si tu bloggeri pentru care fiecare bere e exceptionala si fiecare banca face lucruri senzationale. Asta nu mai e anunt de chestie lansata nou

  4. #4 Comentariu nou

    E vorba de caracter pana la urma. Daca umbli din brand concurent in brand concurent si sustii ca „vai….ce-mi plac si ce bune sunt toate” inseamna ca de fapt esti un papa-lapte care n-are personalitate. Daca o faci doar pentru bani, atunci sa nu te miri ca vei fi tratat ca atare de catre cititori. Iar PR-ul sau prieteni trebuie sa inteleaga motivul atunci cand nu ii poti ajuta.

  5. #5 Comentariu nou

    Uite, eu despre ING am o părere bună ca client, și i-am recomandat de destule ori pe blog, deși nu am avut nici o campanie cu ei.
    Ontopic da, ai dreptate, se mai așează lucrurile. Plus că au început și la noi brandurile să creeze programe pe termen lung de asociere cu bloggerii. Că îi aleg bine sau greșit e altă discuție.

Adaugă reply - Ciprian

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.