Cam asta li se spune multor owneri sau manageri de business-uri mici şi mijlocii care vor să îşi promoveze şi să-şi crească afacerea cu ajutorul mediului online. Asta se întâmplă de obicei când pică pe mâna unor rechini cu mult tupeu, care acţionează pe tunuri. Despre asta au scris bine Alin şi Alex. Unele agenţii abia aşteaptă să pună mâna pe un client naiv, care nu ştie nici ce să ceară, nici cum să interpreteze cifrele pe care le primeste de la agenţie. Toate bune şi frumoase, doar că nu se vede nici o îmbunătăţire. La un moment dat, clientul se prinde, renunţă la colaborarea cu agenţia şi aia a fost. Rămâne cu o impresie proastă per total despre industrie.
Dar pe lângă cei de mai sus sunt managerii care cred că prin facebook se pot construi imperii. Pe bani puţini sau deloc, pentru că pe internet e moka, click-click-like şi gata. Aia a fost. Trebuie să meargă ca pe roate. A văzut el la alţii că se poate. Am întâlnit destui oameni care s-au uitat cu maxim de scepticism la mine când le-am spus că facebook e scump, că promovarea pe internet trebuie făcută cu o strategie elaborată în care trebuie integraţi mai mulţi factori, nu poţi doar pe facebook. Întrebarea a fost „DE CE?!?”
Păi poate că publicul tău ţintă nu e pe facebook. Poate că produsul sau serviciul tău e greu de explicat şi conştientizat pe facebook, poate publicul tău ţintă trebuie informat, educat şi abia apoi atacat comercial. Ai nevoie de puţin PR, de puţin marketing, de nişte content, de…, de…, de… Toată enumerarea anterioară e necesară pentru a putea începe ceva concret şi de durată.
Nu întotdeauna facebook rezolvă totul. Nu întotdeauna un număr mare de like-uri înseamnă succes garantat.
Data viitoare când mai vedeţi un specialist online care va încerca să vă promită creşteri spectaculoase şi rezultate mult peste aşteptări, staţi un pic şi întrebaţi-vă ce este în neregulă cu el. De obicei minte.
0 comentarii Adaugă comentariu
partea bună e că după ce ia 1-2 țepe din astea de la prieteni de-ai noștri, clientul ajunge la oameni care se pricep.
@vali asta in cazul pozitiv si optimist. in ala rau, fuge de rupe de online si zice peste tot ce naspa e aici
asta am pățit-o în 2012 și 2013.
Dincolo de continut, pentru care te felicit si care reflecta in totalitate realitatea, as mentiona doua erori gramaticale pe care eu le consider a fi mentionate pentru a fi corectate (nu am o problema daca nu vei publica acest comentariu):
1. Acordul subiectului cu predicatul: un client naiv […] care nu stie sa interpreteze cifrele pe care le {primeste} de la agentie.
2. Conjugarea verbului „a trebui” la persoana a treia plural are forma „trebuie”
@bazaconii corectat, merci
Ai pus punctul pe „i” Andrei.
Sau, şi mai simplu: http://www.youtube.com/watch?v=odryvRLycII
@anne sau asa :))
Te haştept, maică.
buna ideea cu fb dar sincer se invecheste 😀 tot timpul trebuie sa vii cu ceva nou nu cu ce vine toata lumea