Acțiune a poliției împotriva UBER. Împotriva taximetriștilor când?

Articol din categoria: ca la noi

A reapărut un clip pe facebook în care o mașină UBER este oprită de poliție și șoferul sancționat pentru transport de persoane fără licență și altele.  Ok, perfect de acord, unde e lege nu-i tocmeală.  E de prin primăvară filmat. Probabil cineva vrea să sperie UBER cu plecatul la Cluj.

Nu că iau apărarea celor de la UBER, deși merg din ce în ce mai des cu ei și mai puțin cu taxi, dar am pretenția ca cei de la Poliția Rutieră să ia la verificat și taximetriștii.

Ce să verifice?

  1. dacă mașinile cu care se face taxi în București corespund vreunei norme de siguranță sau confort.
  2. dacă aparatele de taxat sunt conforme și nu sunt măsluite
  3. dacă e normal ca un taximetrist să refuze curse sau să negocieze tarife, uneori chiar și 10 ori mai mari decât face cursa pe aparat ( dacă zici că nu ești obligat să te urci în el, nu ai ce căuta aici)
  4. dacă e normal ca șoferii să fumeze în mașini, deși e interzis
  5. dacă e normal ca un taximetrist să agreseze pasagerii pentru că nu e mulțumit cu șpaga primită
  6. dacă mulți taximetriști respectă normele de igienă necesare lucrului cu oameni și prestarea de servicii publice.

Am mai spus de multe ori, 1,39 lei/ km este un tarif jenant de mic pentru București. Probabil un 2 lei ar fi mai echitabil pentru toată lumea.

Dar asta nu este o scuză pentru mașini care au mult peste 500.000 de km și încă merg prin oraș. Nu este o scuză pentru mașini care sunt într-o vizibilă stare de degradare să primească licență de transport.

Hai să judecăm egal ambele tabere, ce ziceți?

 

taxi via dreamstime

11 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    au aparut 3 clipuri, nu unul. e actiune taximetristi + militie. tipul care filmeaza are la intro

    Former Chief Executive Officer at Taxi Next
    Former Owner at Liga Taximetristilor din România
    Former 000 at Taxi 2000

    iar militienii isi pot pune pozele in DEX in dreptul cuvantului „condescendent” atunci cand se adreseaza soferului si la „sluga” atunci cand vorbeste cu pasagerul.

  2. #2 Comentariu nou

    Fara sa vreau, incerc sa fiu avocatul diavolului.

    1. O firma de taxi din Bucuresti a cumparat masini noi. 80% dintre masinile lor sunt noi. Pe clienti nu-i intereseaza. Nu-i atrage ideea. Se urca in alte masini, vechi, care abia merg. Deci de ce ai investi in masini noi?

    2. De fumat se fumeaza rar. Foarte rar. Iar amenzi se dau la greu. De cand cu legea anti-fumat, ca pana atunci se fuma in aproape toate masinile. Legat de amenzi, am asistat la o scena: eram intr-un taxi, un altul fusese oprit (undeva inainte de Piata Iancului), cu client inauntru, si amendat. Era pt fumat (eram intr-un taxi care avea geamurile deschise, deci am ascultat 1 minut de cearta, cat a durat semaforul).

    3. Chestia cu refuzatul cursei se intampla doar cand il iei din strada. Nu e normal, dar se intampla. Zic doar ca daca-l chemi pe aplicatie, fix ca pe Uber, nu te va mai refuza nimeni. Companiile de taxi sunt foarte stricte la asa ceva: de ce l-ai refuzat, ce motiv ai avut? E o companie care-ti interzice sa ai mai mult de 5 refuzuri intr-o saptamana (telefonic sau pe aplicatie). Refuz inseamna sa ajungi la adresa si apoi sa refuzi clientul.

  3. #3 Comentariu nou

    Andrei, eu cred că eşti doar un „hater”. Pur şi simplu urăşti taximetriştii. Nu eşti singurul. Şi eu urăsc unii taximetrişti (deşi nici măcar nu-i pot numi aşa pe cei pe care îi urăsc eu). Şi ce crezi? Eu sunt chiar taximetrist.
    În primul rând, ai tendinţa să generalizezi, de fapt nu ai doar tendinţa, ci chiar generalizezi, ceea ce nu e corect faţă de mine, de exemplu.
    Dar să o luăm punctual: În primul rând greşeşti chiar în titlu, fiindcă acţiuni împotriva taximetriştilor se fac regulat,ar fi trebuit să ştii asta.
    Apoi,la punctul 1,ţin să te anunţ pe această cale că toate, dar TOATE taxiurile sunt agreate de către R.A.R anual şi revizuite tehnic (I.T.P) bianual. Probabil că mai există şi excepţii, în sensul că s-au dat şpăgi pentru vreun I.T.P sau mai ştiu eu ce…Nu ştiu, deci nu comentez.
    2. Metrologia aparatelor de taxat se face anual. Ceea ce ştiu cu siguranţă, este că niciun taximetrist, fie independent, fie angajat la vreo firmă nu-şi permite să mânărească aparatul. Sunt alte metode de furt, „maimuţa” este cea mai răspândită. Chiar eu am păţit-o cu un taximetrist de la Leone, pe care dealtfel l-am şi raportat.
    3. Este exact categoria despre care spuneam mai sus că o urăsc. Ei există, ei aşteaptă peştele cel mare, ei aşteaptă în centrul vechi, pe la mall-uri, pe la gară, etc. Ei fac preţuri. Ei nu merg la comenzi, ei nu muncesc, ei nu pot fi numiţi taximetrişti. Din păcate pădure fără uscături nu există. De aceea te rog să nu ne bagi pe toţi în aceeaşi oală.
    4. Cred că legea e destul de clară în sensul ăsta. Eu nu sunt fumător, dar am refuzat ca şi client să mă urc într-un taxi, deşi era singurul în staţie, pe motiv că fuma. Ulterior a stins ţigara şi ne-am înţeles să nu fumeze pe durata cursei. Ce e aşa greu să-i ceri unui şofer să nu fumeze?
    5. Aici sunt multe de discutat…Ştiu că există şi scursuri din astea, care nu au ce căuta în rândurile noastre. Dar depinde cum priveşti problema. Dacă să zicem că iei un client la comandă din Balta Albă care vrea să meargă în Splaiul Unirii 9 (taximetriştii care citesc aceste rânduri, cunosc adresa). Cursa costă în jur de 13 lei. Iar clientul îţi dă fix, că aşa vrea el, că e un „hater” ca şi tine Andrei. Tu ca să ajungi înapoi în oraş, trebuie să ocoleşti vreo 10 km pe la centură pe la Căţelu. Şi constaţi că din cei 15 lei îţi rămân doar vreo 3-4 lei, care şi ăia se duc pe întreţinera maşinii şi pe taxe către stat (cazul meu, eu fiind P.F.A) Şi unde e profitul meu? Vei zice că pe tine ca şi client nu te interesează. Şi asta e adevărat. Din cauza asta mă feresc de astfel de clienţi.
    6. Asta ţine strict de educaţia şoferului. De ce alegi să te urci într-o maşină jegoasă, cu şofer care fumează sau mai ştiu eu ce? Semnele se văd. Un şofer care are mizerie în maşină (ştiu că sunt mulţi din ăştia, în general sunt cei care lucrează cu schimb şi îşi pasează curăţirea maşinii unul altuia) probabil că aşa are şi acasă şi i se pare absolut normal să fie aşa.
    P.S. Maşina mea are 420.000 de kilometri. Logan carevasăzică. Confort de Logan. Promit că atunci când voi împlini 500.000, te caut şi îţi ofer o cursă gratuită cu taxiul meu.

    • #4 Comentariu nou

      @Ion Pirvu daca toti taximetristii ar fi ca tine, nu mi-ar trebui alta solutie. Incantat sa te cunosc virtual si mi-ar placea sa o facem si in offline, nu pe cursa gratis, ci pe bani. Pentru ca munca fiecaruia trebuie platita 🙂

  4. #5 Comentariu nou

    @Emil
    1. poate clientii nu realizeaza ca se urca in masini nesigure. Pana la urma si compania ar trebui sa aiba in vedere siguranta clientilor si chiar a soferilor.
    2. De fumat se fumeaza rar, dar se fumeaza. Si sincer am impresia ca numarul celor care fumeaza in masini, chiar si cand au clienti, nu s-a schimbat prea mult dupa ce a intrat in vigoare legea.
    3. Refuzul nu e normal. Mi s-a intamplat de multe ori sa fiu refuzat ori pentru ca e cursa prea scurta, ori pentru ca e prea lunga. Mi s-a intamplat de multe ori sa fiu refuzat, de obicei la plecarea din centrul istoric. Si culmea ca nu gaseam nici pe aplicatie, ca nu sunt fraieri sa accepte acolo, cand pot scoate o spaga buna de la un fraier care il ia din strada.
    Mi s-a intamplat sa fiu refuzat pentru o cursa de vreo 4-5 lei cand am oferit 10. Eram intr-o situatie neplacuta, cam de disperare, si totusi mi s-a aruncat in fata: „de 10 lei nu te duc nici pana la colt”.
    Alta data am fost injurat si aproape a dat si cu masina peste mine, pentru ca am lasat doar 25 lei la o cursa de ~18-19. Adica mai mult de 25% din cost. Mi se pare aberant. Sau poate gandesc eu gresit si ar trebui sa cer si eu ceva acolo in plus pe langa ce e pe factura pentru serviciile pe care le ofer.

  5. #6 Comentariu nou

    Ba se intampla sa te refuze si daca il chemi prin dispecerat, Emil. Eu am anuntat ca am cu mine un caine de talie medie. Soferul, cand l-a vazut, a facut cale intoarsa, nervos ca „asta nu e caine de talie mica”. :))) E o adevarata provocare sa gasesti taximetristi care sa te ia daca ai si cainele cu tine. 🙂

    • #7 Comentariu nou

      vezi ca sunt taxiuri speciale care transp animale dar……orice cursa e 50 sau 70 lei dar e mai bine cu trocariciu cu 1.39 adica cu 15lei

  6. #8 Comentariu nou

    Merg cu Uber din Aprilie anul trecut, merg si in continuare cu taxiul. Sunt plusuri si minusuri la ambele. La minusuri Uber – disponibilitatea masinilor in anumite intervale orare.
    Dar, la plusuri, 95% din cazuri masini foarte curate, rabdare, politete, curse la pret corect. Ma rog – corect adica pretul pietei.
    Prin comparatie – multe, prea multe experiente neplacute in calatoria cu taxiul.
    Inteleg ca e vorba de calitate vs cantitate (sunt mai multi taximetristi decat uberisti), ca tarifele sunt mici etc.
    Dar, daca am de ales, de ce sa nu aleg varianta mai ok?

  7. #9 Comentariu nou

    Salut! Si eu, surpriza, sunt taximetrist cum spune lumea in general, oficial denumirea corecta este transportator in regim de taxi si din nefericire sunt la fel de dezamagit cum este si colegul din postarea anterioara de situatia in care se afla aceasta meserie. Totul se datoreaza pretului foarte mic, si este si normal ca un serviciu prost platit este de proasta calitate. Pentru a incerca sa schimb ceva voi face catre doamna primar o sesizare privind aceasta situatie dar nu cred ca voi avea succes. In alta ordine de idei vreau sa va aduc la
    cunostinta ca acest pret de 1,39 este un fals grosolan facut de firmele de taxi cum le spuneti voi, ele fiind in mare parte firme de dispecerat adica pe intelesul dumneavoastra domnilor si doamnelor nu au taxiuri nu au masini nu au costuri de intretinere a parcului auto , dar se duc la primarie si impun un tarif de aici si aceasta problema a refuzului de cursa scurta sau cum spunea colegul mai sus refuzul unei curse care te pune in situatia de a avea costuri de deplasare pe gol mai mari decat cursa efectuata. Dar aceste lucruri nu-l intereseaza pe cosumator, el consumatorul este doar suparat pentru ca nu e dus fara sa-si puna intrebarea simpla de ce. De ce nu vrea animalu’ de taximetrist sa ma duca ce… nu- i platesc?e obligat de ce nu vrea? Foarte simplu pentru ca foarte rar taximetristul refuza sa fie prost dar cu ce pret cu pretul de a cadea in dizgratia tuturor oamenilor de ce ? foarte simplu a plecat de acasa pentru a se intoarce cu niste bani ca toti ceilalti oameni, nimeni nu se gandeste la acest aspect, si noi platim intretinere si noi cumparam creioane colorate si ghetute deci singura problema este pretul care trebuie reglementat corect.Sper ca v-am facut sa intelege-ti cateva amanunte din bucataria acestei activitati si anticipat imi cer scuze daca v-am suparat.

  8. #10 Comentariu nou

    Daca ar fi rezolvate aveste probleme tariful s-ar dubla la Taxi.De aceea clientii nu fac sesizari si reclamatii.

  9. #11 Comentariu nou

    Salut.
    1. Aplicatia uber este legala (parerea mea)
    SOFERII UBER SUNT ILEGALI…SOFERII TREBUIE SA DETINA AUTORIZATII de RENT A CAR CU SOFER SI ATESTAT.
    2. Pe pagina primariei capitalei o sa gasiti „ghidul utilizatorului de taxi”…cititi acest ghid si promovati acest ghid pentru c-a oamenii sa stie sa faca diferenta intre un taxi si un PIRAT (taxiuri ILEGALE)… FACETI DIFERENTA PORMA CINE FACE PRETURI ,CINE REFUZA CURSE, ECT..DACA SUNT TAXIMETRISTI SAU PIRATI..
    3. LEGAT DE TARIF PE KM CITITI ACEST ARTICOL DIN 2012 http://www.wall-street.ro/articol/Auto/117691/speedtaxi-reclamatii-si-preturi-dezumflate-in-taximetrie.html…si vedeti ce spune de tarif un patron de dispecerat de taxi…(dispeceratele fac legea in taximetrie)…
    Cititi si acest articol http://www.economica.net/mobile/taximetristii-bucuresteni-risca-o-amenda-de-2-milioane-de-euro-pentru-cartel_89156.html
    Cititi si : ordinul anrsc 243…Dispoziţii finale
    Art. 41. – (1) In cadrul atribuţiilor de coordonare a activităţilor privind transportul în regim de taxi, autorităţile administraţiei publice locale implicate emit reglementări referitoare la nivelul tarifelor de distanţă maximale, conform art. 13 lit. b) din Legea nr. 38/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Autorităţile administraţiei publice locale implicate pot stabili tarife de distanţă maximale pentru transportul public local de persoane în regim de taxi şi pe baza unei analize de piaţă realizate luând în calcul cheltuielile efective înregistrate de mai mulţi operatori.
    Art. 42. – Nivelul tarifului de distanţă utilizat de către un transportator autorizat care efectuează transport public local de persoane în regim de taxi nu poate fi mai mic decât totalul cheltuielilor realizate în medie în ultimul an de activitate, fundamentate pe baza anexei nr. 1, şi o cotă de profit rezonabilă.
    Art. 43. – Orice tarif privind transportul public local de persoane în regim de taxi se poate stabili, ajusta sau modifica de către autorităţile administraţiei publice locale implicate, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice.
    Taximetristii au facut pagini facebook, pagini in care se arata neregurile din taximetrie..
    Academia de taxi
    Taxiuri ilegale si pirati
    Liga taximetristilor din romania
    Forumul taximetristilor ..si altele..unde se arata neregurile din aceasta activitate…
    4. Uber au tarife care se modifica …adica cred odata cu cererea..corect? Fac pariu ca daca punem intr-o statie taxi 3 taxiuri :
    -un taxi logan care are afisat 1.39 ron km dar masina este o rabla , murdara…si fara ecusonul taxi obligatoriu…
    – o masina skoda /opel/ ford/ logan NOU ..masina curata, care sa arate bine si interior si exterior dar cu 1.99 ron km …(le gasiti la street taxi)…
    – si un MERCEDES, CURAT, ELEGANT, CIVILIZAT DAR CU 3.5 RON KM ( le gasiti la : elegance taxi, speed premium taxi)…
    Fac pariu ca 98 % din clienti merg doar la masina cu 1.39 ron km…chiar daca este o cazatura, chiar daca NU ARE ECUSONUL TAXI OBLIGATORIU…ect…

    Deci atat timp cat clientii nu se informeaza…si vor merge in continuare cu taxiurile ilegale….cu taxiurile cazaturi doar ca au 1.39… nu se va schimba nimic…
    Un client care se respecta nu se urca intr-un taxi nesigur, ilegal, murdar……

    Comparatia masini bune curate la uber si taxiuri jegoase este fortata…..SA NU UITAM CA MASINILE DE LA UBER SUNT PE „PIATA” DE APROX 1 AN…DOAR UN AN…IAR TAXIURILE CU 1.39 AU SI 10 ANI DE „MUNCA”……IAR PRETUL PE KM LA UBER ESTE CU MUULT MAI MARE FATA DE TAXIURILE LEGALE DIN BUCURESTI…….

    haideti sa invatam care TAXIURI SUNT LEGALE SI SA FACEM DIFERENTA INTRE UN TAXI LEGAL SI UN PIRAT (pirati sunt si toate taxiurile din ilfov…ele nu au voie sa faca taxi in bucuresti..art 18 legea 38/2003 Articolul 18
    In raport cu localitatea de autorizare, transportatorul autorizat poate executa transportul in regim de taxi in urmatoarele situatii:
    a)permanent, in interiorul localitatii de autorizare, la cererea clientului;
    b)ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati sau puncte de interes, numai la cererea expresa a clientului, cu acordul taximetristului, avand obligatia revenirii in localitatea de autorizare dupa executarea cursei;
    c)ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati de peste frontiera, la cererea expresa a clientului si cu acordul taximetristului, cu obligatia revenirii autovehiculului in localitatea de autorizare dupa executarea cursei…

    Asa la final….credeti ca este normal si moral sa existe astfel de curse la uber de 10 pretul ? http://www.cristianscutariu.ro/uber-facut-revelion-tarife-7-mari-11-5-81-pana-centrul-vechi/

Adaugă reply - Ciprian

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.