500 de kilometri cu Peugeot 208

Luna asta am avut ceva probleme cu maşina ( sărit distribuţia, făcut praf o grămadă de chestii prin motor) şi am ţinut-o pe bară vreo 2 săptămâni. Destul de nasoală treaba, mai ales că a trebuit să repar imediat după concediu deci bugetul a primit double damage. În fine, acum e în parcare, merge, e totul rezolvat.

În timp ce a mea era în service, a trebuit să dau o fugă la Brăila,  moment în care băieţii de la Eurial Otopeni s-au oferit să mă ajute cu o maşină de împrumut. Şi mi-au dat un Peugeot 208, cu motorizare diesel, de 1,6 cu 92 Cp.  Am luat maşina din Otopeni vineri pe la prânz, am mers cu ea prin oraş vreo 2 ore şi apoi am plecat spre frontiera munteniei cu moldova.

Ca primă impresie, e o maşină despre care ai putea crede că este exclusiv de gagici, pentru oraş, o maşină de la care nu aştepţi foarte multe, mai ales la drum lung. E uşor să pici în etichetarea greşită, mai ales că este echipată şi cu modul Eco ( cel ce opreşte motorul când stai la semafor)

peugeot 208

Primul test a fost cel al spaţiului interior. Eu am o mare problemă cu asta, trebuie în primul rând să încap comod la volan, apoi să vedem dacă mai rămâne ceva pentru locul din spate. Ei bine, da, rămâne.

peugeot 208

Este o maşină destul de spaţioasă ca habitaclu şi are şi un portbagaj decent de încăpător, cel puţin pentru 2 persoane.

peugeot 208

Acum despre comportament şi consum. Am dat reset computerului când eram în benzinărie şi am zis să văd unde ies la final de excursie.

peugeot 208

500 de kilometri mai târziu, ăsta a fost consumul şi viteza medie.

peugeot 208

 

Mers prin Bucureşti, mers prin Brăila şi drumul dintre cele două puncte, dus-întors. Eu zic că 5,9 este ok, mai ales că nu am mers la consum, nu am menajat-o şi nu am avut grijă să schimb treapta când îmi arăta computerul.

Cei 92 de cp puşi pe o maşină de categoria ei par să fie suficienţi, destui cât să te poţi baza pe maşină când te bagi în depăşire sau ai nevoie de un sprint scurt.

Puncte forte şi puncte slabe:

+ în momentul în care conectezi telefonul prin usb la maşină, ţi-l identifică şi ca iPod dar îţi dă şi curent să-l încarci în acelaşi timp. Posesorii de iPhone îmi înţeleg entuziasmul, pentru că am văzut destule maşini care ori nu recunosc dispozitivul media, ori nu ţi-l şi încarcă. Bun

peugeot 208

+  oglinzile mari. să poţi vedea cum trebuie ce ai în spate. 

+ scaunele. Foarte bune, foarte comode. Ştiu că mulţi o să râdeţi, dar pentru o persoană care are mari probleme cu statul jos pentru mai mult timp, e un factor care contează. Să nu simţi că trebuie să cobori să te îndrepţi de spate că nu mai poţi de durere.

– mânerul uşii din stânga. Cam scurt, nu poţi ţine mâna pe el cum trebuie că îţi alunecă şi trebuie să o pui la geam. Sau poate am eu antebraţul prea lung.

peugeot 208

– frâna de mână. Poziţionarea e un pic incomodă, exact sub cotieră, te chinui un pic să o tragi sau să o laşi.

peugeot 208

La final de drum, pot spune că mi-a plăcut maşina. Atât de oraş cât şi de drum lung, e o maşină recomandată tinerilor, care nu au pretenţii sau aspiraţii de super clase sau super fiţe. E o maşină care se poate descurca onorabil în orice condiţii sau situaţii apărute. Şi o recomandă chiar şi Novak Djokovic.

Lista completă de preţuri şi de dotări o găsiţi aici

Poze mai multe şi mai profi cu maşina găsiţi la Dragoş, care s-a plimbat acum ceva vreme cu ea.

Precizez că este un review făcut din punctul de vedere al unui şofer cu ceva ani experienţă de condus, dar fără expertiză tehnică sau experienţă în test-drive şi review profesionist de maşini.

23

2 Responses

  1. un muc
    July 28, 2014
  2. Claudiu Nicorici
    July 26, 2014

Write a response