368 miliarde lei şi 790 000 de locuri de muncă pierdute din cauza contrafacerii şi piratării

Articol din categoria: andreiu

Pentru că se apropie perioada sărbătorilor, milioane de cumpărători din UE-28 cumpără cadouri de Crăciun pentru familie şi prieteni.

Dar efectul economic negativ al produselor contrafăcute şi piratate se face simţit pe durata întregului an.

O serie de studii realizate de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) prin intermediul Observatorului European al Încălcărilor Drepturilor de Proprietate Intelectuală estimează că peste 212 de miliarde lei – sau 7,4 % din totalul vânzărilor – se pierd anual în nouă sectoare din cauza prezenţei pe piaţă a produselor falsificate. În fiecare an, alte 156 de miliarde lei din economia Uniunii Europene se pierd din cauza efectelor indirecte ale contrafacerii şi ale pirateriei din aceste sectoare, deoarece producătorii cumpără mai puţine produse şi servicii de la furnizori, ceea ce se repercutează şi asupra altor domenii printr-un efect de domino.

Cele nouă sectoare afectate sunt următoarele: produse cosmetice şi de îngrijire personală; îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii; articole sportive; jucării şi jocuri; bijuterii şi ceasuri de mână; genţi de mână; muzică înregistrată; băuturi spirtoase şi vin; produse farmaceutice.

Aceste pierderi din vânzări înseamnă aproape 500 000 de locuri de muncă care se pierd în mod direct sau nu mai sunt create în aceste sectoare în UE deoarece producătorii legitimi şi, în unele cazuri, distribuitorii produselor corespondente angajează mai puţine persoane decât ar angaja în absenţa contrafacerii şi a pirateriei.

Dacă se ia în considerare efectul de domino al produselor contrafăcute asupra altor sectoare, înseamnă că în alte sectoare ale economiei UE se pierd încă 290 000 de locuri de muncă.

Aceste studii au fost realizate de EUIPO în perioada martie 2015 – septembrie 2016 pentru a crea o imagine mai completă privind costurile economice ale contrafacerii şi ale pirateriei în UE.

  • 7,4 % din vânzările din nouă sectoare se pierd din cauza falsurilor care există pe piaţă.
  • Hainele, jucăriile, articolele sportive, bijuteriile, genţile de mână şi muzica sunt câteva dintre sectoarele afectate.
  • Veniturile publice pierdute ca urmare a contrafacerii şi a pirateriei sunt estimate la 64 miliarde lei.

Deci atenție la ce cumpărăm, da?

3 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Acuma tre’ sa manance si gura saracilor alora care produc o paine si sa aiba si saraci ca noi lucrul celor bogati nu crezi?

  2. #2 Comentariu nou

    Sunt niste calcule false pe care identifica orice copil de 10 ani. O logica gresita si niste daune ireale. Oamenii aia sunt complet realisti si constienti ca vor achizitiona ceva fals, doar vor sa se pozitioneze pe acelasi loc cu cei care au bani.

    Daca ai nevoie de bani pentru sarbatori, iti dau eu cateva mii de lei, nu trebuie sa postezi toate gunoaiele primite.

  3. #3 Comentariu nou

    Extrapolari de astea fictive despre „bani pierduti” sunt o insulta pentru orice consumator. Orice cumparator stie ca daca nu da bani pe un lucru, banii aia nu dispar, ci sunt intotdeauna cheltuiti pe altceva.
    „Din cauza pirateriei” cu siguranta nu sunt. Astea sunt fix aceleasi cifre oferite de industrii si nicidecum sume reale. Nu se tine cont de situatiile f comune cand cineva pirateaza si-apoi cumpara acelasi produs legal, sau cand acea versiune piratata aduce oamenii la concert/film sau ii face sa cumpere 20 de licente pentru birou. E pura retorica si „aversion loss”. Mai mult info aici: http://arstechnica.com/tech-policy/2008/10/dodgy-digits-behind-the-war-on-piracy/
    Cum zicea si raiiiar mai sus, produsele contrafacute sunt cumparate in marea majoritate de oameni ce stiu ce cumpara. De ce sa dai mii de euro pe-un Louis Vitton cand poti sa cumperi una la un procent din cea „originala”, facuta in aceleasi conditii si cu aceleasi materiale? Mai ales ca sustii in continuare si job-uri?

Adaugă reply - alex

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.