1000 de kilometri cu Ford B-Max

Cam atât am făcut eu weekendul trecut cu prilejiul WWWParty de la Cluj, la volanul unui B-Max dotat cu motor de 1,6l diesel şi 95 de Cp, primit de la Colina Motors.

A fost un drum lung şi greu, din cauza lunii lui decembrie şi a faptului că iarna ne-a luat iar prin surprindere, dar maşina nu a părut deloc deranjată de condiţiile de afară. Deşi este o maşină înaltă ( 1604mm) şi relativ uşoară ( 1310kg), este destul de stabilă, nu a părut nici o clipă să fugă de pe şosea sau să intre în tangaj.  Na, doar are 5 stele NCAP 🙂

Consola de bord e gândită bine, fără briz-brizuri inutile, comenzile sunt puse ergonomic dar cu o singură excepţie: mutul butonului de comandă de pe maneta dreaptă ( ştergătoarele) pe cea stângă ( semnalizare) şi în locul fiind pus butonul pentru lichidul de parbriz. Poate e doar o chestiune de obişnuinţă, dar pe mine m-a încurcat de câteva ori 🙂

 

Consumul mediu pe care l-am scos pentru drumul Bucureşti-Cluj-Bucureşti a fost de 5.8 litri. Destul de bine aş putea spune, având în vedere că  nu m-am chinuit deloc să merg la consum şi să conduc eficient din punctul ăsta de vedere.

Acum, 2 chestii pe care le-am observat la Ford B-Max în particular dar poate fi extinsă la toata gama de Ford:

1. sistemul audio de la Sony rulează fin. Nu am zis-o doar eu, o zic şi alţii. Am mers cu nişte concerte furate de pe net tot drumul şi se auzeau perfect. Redare foarte bună a sunetului, ne place, place, place.

2. Ford are cele mai bune scaune de maşină, dintre maşinile pe care le-am condus eu. Da, ştiu, o să mă luaţi cu Seria 7, S Classe sau Aston Martin. Eu mă refer la maşinile la care pot visa pe termen scurt-mediu. Revenind la scaune, dacă până acum, la un drum spre Cluj opream de câteva ori din cauza durerii de spate sau mijloc, acum am făcut doar 1, la Sibiu şi am ajuns în Cluj fără vreun semn de oboseală a spatelui. Am observat asta şi când m-am dat cu Focus, dar atunci am zis că e irelevant, pentru doar 300 de km.

Concluzia de final: B-Max este recomandată ca maşină de familie, dar eu aş recomanda-o mai repede tinerilor. E mai prietenoasă şi tinerească decât o maşină clasică de familie. Dar na, fiecare cu piticii lui. Eu o văd pentru plecat în gaşcă la mare şi la munte cu muzica la maximum. Alţii au solicitat-o cu lucruri mai de familie, cum ar fi parchetul. Vedeţi aici ce a ieşit dincolo 🙂
Pe parte de preţ, B-Max se poate cumpăra undeva între 13.500 şi 18.000 de euro. Undeva pe la 16.000 cred că e o versiune cu o echipare mai mult decât suficientă.

Dacă vreţi o prezentare profesionistă şi mult mai bine structurată decât a mea, mergeti cu încredere la Colina. Şi dacă sunteţi cuminţi, poate primiţi şi un test-drive!

 

 

17

No Responses

Write a response